Föl med rinnig avföring

M

Mantasmatte

Jag har ett shettisföl på 8 månader som väldigt ofta blir dålig i magen. Allt började för ca 2 månader sedan då jag köpte en stor säck morötter och matade med varje dag. Tog bort morötterna när han blev dålig, då blev han bättre och tillslut normal. Testade att ge morötter igen och problemet kom som ett brev på posten. Han blev bättre igen, men fick smaka lite äpple och då var det kört igen. Problemet är att han nu, trots att han bara äter torr hö av bra kvalitet, fortfarande bajsar så det rinner långt ner på hovarna och han alltid är kladdig på bakdelen. Han är avmaskad och pigg och rund i hullet. Han går fortfarande med mamma och tuttar då och då. Han får även ½-1 dl krafft 60 1 gång om dagen och fri tillgång på salt.
Har testat att ge honom propaste för att återskapa bakteriekulturen, men det hjälpte inte.
Det knepiga är att han kan se torr och fin ut någon/några dagar sedan kommer "rinnfisarna" tillbaka utan att jag ändrat nått ur foderstaten. Varför? Vad kan jag göra för honom?
Observera att hans avföring är normal men han verkar fisa "bajsvatten" när han bajsar. Nån som känner igen det?

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 578
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 267
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 060
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 304
Senast: Lillebjörn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025