Fnasig o torr hud i man o svansrot??

catya

Trådstartare
Vad kan det bero på? Vad kan det vara? Ska man göra ngt? Salva? Foder? Han verkar inte irriterad av det, kliar inte svansen mot väggen- men han har alltid mkt problem kring päls sättning o fällning. Är öm i huden, vill inte bli borstad, ibland irriterar tyglarna mot halsen, har alltid ländtäcke då barr m. Stöör honom mkt. Han vill oxå att man kliar i skapet dessa perioder. Samband?? Jag ökar på proteinet, samt ger kiselgur, eller B-vitamin eller foderjäst dessa perioder. Ngt annat bra förslag?

Sv: Fnasig o torr hud i man o svansrot??

Får den foder med mycket socker i? Min häst va torr och fnasig i svansen när hon fick betfor. Hon kliade sig även i manen samtidigt. Tog bort betfor och musli och problemen försvann.

Sv: Fnasig o torr hud i man o svansrot??

Det kanske kan vara så. Jag ger 1/2 liter torr betfor, som jag blöter såklart. Ger jag mer upplever jag att han får en socker kick o blir piggare.

Liknande trådar

Foder & Strö Pälsen är fin och glansig, men huden är torr och fnasar lätt. Hästen har ingen klåda på kropp eller man , men har haft - det syns på...
Svar
7
· Visningar
4 306
Senast: Tanyara
·
Hästvård hej, som jag tidigare skrivit har min häst stora problem varje år vid päls sättning och fällning. Inte så att han kliar sig eller tappar...
Svar
7
· Visningar
1 286
Hästvård Jag provar igen om det är ngn som har samma problem o bra tips. Vill förtydliga att jag har kontakt med veterinär varje år för att...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025