Fler som inte fått fp i tid denna månad?

Ishtar

Trådstartare
Jag har för mig att man ska begära senast den 20:e för att utbetalningen ska hinna komma i tid (jag får den 26:e), eller minns jag helt fel? Jag får inte hjälpavsnitten att funka på fk hemsida. Gjorde begäran söndag 19/7. Hur som helst så kom inga pengar i fredags och det resulterade i 100 kr på mitt konto efter att räntorna drogs i måndags. :crazy: Kollade nu och pengarna kommer den 30/7 dvs imorgon, så nu kan hyran och alla andra räkningar också betalas som tur är.

Har jag hjärnsläpp och har gjort fel eller är det fk som har semestertempo?

Sv: Fler som inte fått fp i tid denna månad?

vet inte hur det ligger till, men jag fick mina sent denna månaden också, visserligen bara 1 dag. hade anmält till 30/6 sen långt tillbaka så kompletterade bara från 1/7 och framåt men det räckte för att pengarna skulle komma 1 dag sent.

Jag fick pengarna som jag skulle = i tid för dotten.

Där i mot fick min man i dag för våran son = för sent.

Jag har hört att man ska begära innan den 10:e varje månad. Jag begärde i tid och får pengar imorgon några dagar försent.

Ringde FK idag för att se var pengarna tagit vägen och då sa handläggaren att utbetalningen var försenad men hon visste inte varför. Det är väl för att det är sommar och semestertider. När jag ringde igår ca 30 sek efter att telefontiden öppnade och fick könummer 195:crazy:

Du måste ansöka senaste 10 dagar innan utbetalningsdagen har jag för mig. Så för dig borde det vara den 16 då? Sen handlägger de den 20... Och sist jag pratade med dom så sa hon att det ofta är försenat under sommaren så man ska passa på att fylla i längre perioder för att vara säker på att få sina pengar i tid.

*kl*

Jag har anmält lite olika datum. Den 16:e var försent (får utbetalat den 27:e), likaså den 11:e. Den här månaden anmälde jag den 6:e och även då fick jag pengarna sent. Tidigare har jag varit duktig och anmält den 1-3 i månaden och då har jag fått pengarna i tid.

kl

Man tycker ju att de kunde varna så man får reda på det, att man gärna ska begära extra tidigt under sommarmånaderna. Men de kom i alla fall och allt är frid och fröjd. Nu ska jag göra det senast 16:e i framtiden för att vara säker, alternativ flera månader i stöten när jag kan.

Vet inte om du har anmält via nätet? I så fall har det enligt den jag pratade med lagt om sitt system på nätet och det har tydligen vållat lite problem. Även jag fick mina pengar några dagar sent.

Jag lägger in några månader i taget i förskott, så behöver man inte missa nån deadline... :idea:

Vet inte om du har anmält via nätet? I så fall har det enligt den jag pratade med lagt om sitt system på nätet och det har tydligen vållat lite problem. Även jag fick mina pengar några dagar sent.

Aha! Jo, jag gör på nätet. Gör inte "alla" det?

Det gör jag med, får huvudvärk bara jag tänker på FK så då känns det bättre och anmäla flera månader =)

Innan den 10:e anger de här att man ska anmäla för att pengarna ska komma fram i tid.

Liknande trådar

Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
915
Senast: Rosett
·
Äldre Fick detta på mailen och undrar om någon går på sånt här längre och betalar in summan det som står nästan längst ner " m, de enda pengar...
Svar
5
· Visningar
1 474
Senast: Billy
·
Övr. Barn Jag måste få hjälp att tyda FK min man fattade inte heller. Jag har begärt FP från 1 maj och under mina ärenden på deras hemsida så...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: Mynta2
·
Småbarn Ghhaaaaa!!! Förbannat!!! Jag vill bara skriva av mej. Jag fyller i en blankett varje månad om begäran av föräldrapenning. Jag vill ha...
Svar
10
· Visningar
1 134
Senast: Flyttfogel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama