Fixa ridbana som blivit ojämn

Centaur

Trådstartare
På grund av den kraftiga tjälen i vintras så har min ridbana sjunkit på ett ställe, ca 2 m2. :meh:

Hur fixar man det på bästa sätt? Att bara lägga på mer material går ju inte, då blir det för djupt. Måste man gräva bort ytlagret och fylla underifrån? Med vad? Grus?
 
Sv: Fixa ridbana som blivit ojämn

På grund av den kraftiga tjälen i vintras så har min ridbana sjunkit på ett ställe, ca 2 m2. :meh:

Hur fixar man det på bästa sätt? Att bara lägga på mer material går ju inte, då blir det för djupt. Måste man gräva bort ytlagret och fylla underifrån? Med vad? Grus?
Gräva bord översta lagret och fylla på med stenmjöl borde funka?
 
Sv: Fixa ridbana som blivit ojämn

ja men jätte bra, skulle precis starta en sån här tråd men du har gjort det åt mig!

vi har en äng som ska göra om till gräspaddock som är jätte ojämn, jag undrar också vad är bästa sättet att jämna ut den på? ska man göra det för hand med spade eller hyra nån slags traktor och vad ska det då var för traktor?

och vad gör man med de hålen som du säger Centaur, fyller man upp dom? och i såfall med vad? grus som man packar och sen sand?
 

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
716
Senast: Lars L
·
Träning Hej! Jag går i tankaran om att börja bygga och fixa en ridbana till sommarn. Och då har jag lite frågor som jag hoppas att någon kan...
Svar
9
· Visningar
943
Senast: Sofia.o
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: warg
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 536
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp