Bukefalos 28 år!

Finbesök vid fågelbordet

Jillybean

Trådstartare
Gick nyss in i köket för att hämta en mugg och gluttar vanemässigt ut mot fågelbordet. Vi har ju fortfarande tjockt med snö så jag håller det väl lagrat med frö och häromdagen hängde jag ut isterklumpar med frön och nötter i.

Tappade nästan muggen, på och runtom fågelbordet sitter nämligen 20-talet sidensvansar! :love: Jag brukar se dem varje höst men har aldrig sett dem vid den här tiden på året förut! De är så otroligt fina!

Och snart hoppas jag det blir dags att hänga upp nektarflaskorna för mina andra favoriter, kolibrierna! :love:
 
Sv: Finbesök vid fågelbordet

Jag sprang och hämtade den direkt men givetvis så var batteriet stendött. :mad:
 
Sv: Finbesök vid fågelbordet

kolibrie???? finns det sånna i sverige?? :rofl: jag trodde de bodde i jungeln :o
 
Sv: Finbesök vid fågelbordet

mhee om jag googlar så står de att de bor i regnskogen - så bor du inte i sverige eller är fåglarna ute och cyklar?? :D

såg nu att du bor i kanada.. coolt att de finns så långt upp ändå då..
 
Sv: Finbesök vid fågelbordet

Var får du kolibrier ifrån? Sidensvansar finns här på norra halvklotet.

sidensvans_s.jpg
 
Sv: Finbesök vid fågelbordet

De små liven flyger ända ned till Mexico på vintern men kommer troget tillbaka varje sommar. Ett år hade jag ett kolibripar som häckade i en av våra granar. De hade två ungar som inte var större än humlor! :bump:
 
Sv: Finbesök vid fågelbordet

Vad skumt! Kolibrier i Kanada :confused: isf borde de väl kunna komma till Sverige oxå!? :mad:
 
Sv: Finbesök vid fågelbordet

Det är för kallt i Sverige! Om du tittar på en karta/jordglob så ligger Ottawa ung på samma avstånd från ekvatorn som norra Italien. Så solen skiner mycket varmare här än i Sverige. Vi har t.ex. sällan frost efter april och har oftast sommarväder långt in i oktober.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp