salladfinger

Trådstartare
Är på god väg att införskaffa en Hector till min dam men har stött på ett problem, var i helsike får man tag i fendrar? De som haft sadeln tidigare har ridit med engelska läder men jag vill ju då gärna ha stadigare grejor..

Har letat som ett tok men hittar inga, något som måste specialbeställas??
tacksam för svar :)

Sv: Fendrar?

Min Hector har specialbeställda fendrar; gjorda av en sadelmakare i Dalarna (jag fick dem med sadeln). Jag hade bestämt för mig att Bonanza eller Tumbleweed hade fendrar, men nu tycks det inte vara så längre :crazy:

Min Hector har specialbeställda fendrar; gjorda av en sadelmakare i Dalarna (jag fick dem med sadeln). Jag hade bestämt för mig att Bonanza eller Tumbleweed hade fendrar, men nu tycks det inte vara så längre :crazy:

Är de "special" annat än just för att "matcha" sadeln? alltså är de precis som vanliga fendrar i utformningen? eller är det någon specialfästning eller liknande på dom? :)

Både och. Naturfärgade, och eftersom de beställdes i samma veva som förra ägaren skaffade sadeln, är de nu i samma färg som sadeln. Taggtrådsmönster punsat längs kanterna, istället för det mer klassiska korgmönstret. Och så är fästningen lite speciell - jag har iaf inte sett denna tidigare. Kan ordna bild, om du vill se :)

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Esmeralda
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 819
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 054
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 308
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar