Fästingar

Jamtland

Trådstartare
Hur skyddar man hästarna mot fästingar? Till hundar och katter finns ju halsband, men hur gör ni som har häst i södra delen av vårt land?

Jenny

Sv: Fästingar

Som de andra skrivit, Switch är riktigt verksamt. Så hellre gift än fästingar o ev sjukdomar... :smirk:

Tror inte att det finns något som är lika effektivt till häst som det gör till hund och katt m.m. Men jag tycker helt klart att vitlök hjälper..

De senaste sommrarna jag använt Switch har min pålla inte haft en enda fästing :banana:

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Vitlök, vitlök, vitlök, samt citron :p skrämmer bort de andra flugorna iaf, hur det är med festingarna vet jag inte riktigt ;)

Var får man tag i detta mirakelmedel "Switch"
:confused:

Måste köpa NU!
Bäbisen hade en fästing igår, och genast poppar massa äckliga otäcka sjukdommar upp i huvudet...

:o

~Minan

I dom flesta affärer som säljer hästprylar eller foder brukar det finnas "Switch".

Ok, tack! kikade på hööks på nätet, men där verkade det inte finnas, har som tur ytterligare en rätt bra hästbutik i närheten, och en sprojlans, men den hinner jag inte förbi idag...

Tackemycke!

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
525
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
229
Senast: Sassy
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 355
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?