Fästa gummimattor?

Centaur

Trådstartare
Ni som har gummimattor i stallgången, har ni bara lagt in dom eller har ni fästat dom i golvet?

Jag har två mattor bredvid varann och är lite orolig att hästen ska snubbla i mittenskarven eftersom den pekar lite uppåt och dra upp en bit av mattan och bli rädd. Känns som det är lätt hänt när man vänder hästen ed.

Frågan är ju hur man ev skulle kunna fästa dom, har givetvis betonggolv så det är inte bara att spika fast dom precis....

Flytande gummi i skarven, kunde det vara nåt?? :idea:

Sv: Fästa gummimattor?

Det går väl att vulka ihop dem i skarven, vet inte hur man gör...annars kanske det funkar med silvertejp. :idea:

Ligger löst, men har tjocka, svintunga mattor (transportband, köpt via merrox). Är eländes dryga att flytta på ens när man vill. Glider isär lite i skarven (så det blir skräp där) iofs men det är också allt. Har också två bredvid varandra.

Sen har jag en tunnare vid sidan om de andra, den 'fläks upp' ibland. Ingen häst har brytt sig dock.

Silvertejp på över och undersida tror jag kan funka dock om du vill skarva? Finns ju svart vävtejp om man vill ha färgmatchat =)

Tejpade över skarven med silvertejp i 15 cm avstånd (tog ett tag kan man ju säga....) och sen vände vi mattorna så att tejpen hamnade på undersidan. Blev faktisk riktigt bra!

Dom är svintunga så det var mest skarven i mitten jag oroade mig för, hoppas tejpen håller ett tag. :)

KL

Läste vad Alexandra har för matta, vad har Du Centaur?

är på jakt efter mattor till stallgång och uppställningsplats och det är ej djungel. Vill ha så litet jobb med läggning som möjligt, helst bara rulla ut och sedan skall de vara på plats. Behöver ca 2 meter breda.

Tips?

Jag har ca 1 cm tjocka och 1 meter breda mattor, längden var 12 m innan jag kapade. Så har två bredvid varann. Tror det är samma typ som Alex har, transportband. Men mina är inte från Merox, dom hade bara 80 cm breda för tillfället. Står Trelleborg nånting på dom.

Hade samma typ av mattor i gammla stallet (dessa kom från lokala pappersbruket vet jag) och dom är i princip outslitliga. Och väldigt prisvärda!

Liknande trådar

Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 065
Senast: alice
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 474
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka