Fårludd till hoppgjord

UnderStella

Trådstartare
Vet nån var man kan få tag i fårludd att sätta fast på hoppgjord? Finns ju en uppsjö med ludd till vanliga gjordar och även hoppgjordar där det sitter fast, men jag är ute efter ett man kan sätta dig själv, någon som vet? :):):)

Jag vet två tillverkare, båda är rätt dyra och fårskinnet sitter väldigt dåligt. Inget jag rekommenderar alltså, mycket bättre att investera i en "riktig" gjord.

Jag har en från BR, tycker att den fungerar bra. Luddet sitter fast med kardborre så det går att ta av när det behöver tvättas :) Sitter annars väldigt stadigt.

Liknande trådar

Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
403
Senast: iNHALE
·
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 447
Senast: hastflicka
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
853
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama