Bukefalos 28 år!

Ett jävulskt påfund(strukturtapeter)

Sv: Ett jävulskt påfund(strukturtapeter)

Det gjorde faktiskt vi, i den gamla lägenheten. Vi målade brunt i sovrummet och det blev helt ok, riktigt bra faktiskt. Men jag hade inte gjort det i huset, för vad händer den gången man vill ha bort strukturen då..? :crazy:

Förlåt en okunnig.... Vad menas med strukturtapet? Är det att det är mönster på tapeten, alltså så att den inte är slät? ( Hur förklarar man *fniss*)

Om det är så har jag strukturtapet i hela huset förutom i köket och hallen på ovanvåningen där jag har väv. Vi har målat över den tapeten utan problem, på vissa väggar har tapeten dock börjat släppa i skarvarna, men jag tror att det mer beror på att tapeten som sitter där nog har 20 år på nacken eller något liknande. Det går väl att limma dit igen?

I går tog jag mig i kragen och målade två väggar i ena sonens rum, det blev mycket bättre än det var! Vita är de nu och så är två väggar gröna:D
 
Sv: Ett jävulskt påfund(strukturtapeter)

Jag sliter mitt hår, har idag börjat riva tapeter i köket. Trodde att det skulle vara en enkel match, då jag tidigare rivit strukturtapet och det gick som en dans.
Denna tapet är fruktansvärd, kommer att ta veckor. Har provat att blöta ner den med vatten utan resultat samt att smeta på tapetklister. Nu är tapeterna nersmetade med tapetklister och jag har täckt över plastfolie, fick tips om detta, så vi får väl se hur det går.

Om någon vill dela med sig av sina bästa ta bort gamla tapeter tips så är jag mycket tacksam:)
(borde kanske inhandla en "ångmaskin")

Åk och köp en ångmaskin direkt! Renoverade 2 rum under julhelgen och vi köpte en maskin till det andra rummet. Fick bort alla tapeter på bara någon timme och det hade tagit en vecka i det förra rummet. Resultatet blev dessutom myckte bättre då man haft maskinen eftersom man inte skadar väggen alls och knappt behöver spackla efter.
 
Sv: Ett jävulskt påfund(strukturtapeter)

Snart är väggarna fria från de gula strukturtapeterna... Gnällde över mina ömma händer när maken kom hem från jobbet igår, så han rev & skrapade tapet från en av väggarna:)
Detta har varit en mycket tålamodsprövande aktivitet, kanske kan kalla det terapiarbete?!?
 
Sv: Ett jävulskt påfund(strukturtapeter)

ojojoj lider med dig, vet hur det är med strukturer... det tog TRE dygn för min far :angel: (jag vägrade) att göra förarbetet i min o sambons vardagsrum i bostadsrätten vi hade.... gud vad han slet som ett djur. har haft fler struktur-rum men detta var värsta... de andra har tapeten faktiskt delat på sig någorlunda faktiskt :)

(dags att tapetsera om ett helt hus i maj-juni igen, längtar INTE)
 
Sv: Ett jävulskt påfund(strukturtapeter)

Jag sitter i valet & kvalet om att åka och köpa en ångmaskin, kostar visst bara 300-400kr...
Lovar att rapportera om jag provar!

Min svärfar köpte en när han renoverade ett gammalt hus, tapeterna typ RANN bort! Skitbra! Jag skulle köpt en på en gång, vi ska snart tapetsera om men då vet vi ju var vi kan låna en :D
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har rivit ner tapeter i ett rum, men tapeten delade sig på hälften. Tapeten var bubblig och jag tänkte att eftersom jag ska måla är...
Svar
4
· Visningar
4 047
Senast: Retina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp