En värld i kaos

Elpriset skenar. Bensinpriset likaså. Och matpriserna är på väg uppåt de med. Det kan t.o.m. bli brist på mat.

Jag kan elda med ved för att minska elräkningen, men jag kan inte installera solceller för som arbetslös får jag inget lån till det.

Så länge jag inte jobbar behöver jag inte köra bil så mycket. Värre blir det ju om jag får ett jobb i stan. Då kommer jag bränna närmare 4000 kronor i bensin per månad. Det svider minst sagt. Borde kanske leasa en elbil i så fall.

Idag gjorde jag klar bokföringen för mars månad och kunde se att jag betalat nästan 2000 kronor för min mat. Jag fattar inte hur det kan bli så mycket. Jag funderar på om jag borde odla grönsaker i år, i stället för blommor som jag tänkt, för att ha råd att äta. Men sättpotatis och sättlök är ju också dyrt.

Det är en dyster värld jag ser framför mig.

Brukar du äta potatis i vanliga fall? I så fall är det bara att låta några såna grodda, brukar aldrig köpa sättpotatis utan tar alltid kvarbliven som börjat gro och sätter.
Jag har varit lite dålig på att äta potatis tidigare, men har på sistone ätit mer av det. Köpte nyligen en påse ekologisk potatis som visade sig vara jättegod.

Pappa satte halva gärdet förra året med potatis, det har ännu inte ätit upp allt 🙈 Ändå har de givit bort massor. Han prata om att faktiskt nog sätta hela i år pga av att man inte vet vad saker kommer kosta .. Han är dock duktig på att odla mycket grönsaker och annat med.

Pappa satte halva gärdet förra året med potatis, det har ännu inte ätit upp allt 🙈 Ändå har de givit bort massor. Han prata om att faktiskt nog sätta hela i år pga av att man inte vet vad saker kommer kosta .. Han är dock duktig på att odla mycket grönsaker och annat med.
Tankarna går åt samma håll även här. Jag har funderat på att odla upp en del av åkrarna för att få plats. De är gräsbevuxna, men vet att potatis går att odla under ett täcke med halm eller gammalt hö. Man behöver inte gräva för potatis.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka