- Svar: 16
- Visningar: 1 215
Jag tänker mycket och kommer med ideér. Ett resultat av detta är min sjupunktslista på hur jag skulle kunna skapa ett liv jag vill ha. En av punkterna är att ha ett jobb, men bara på deltid. Jobbet som jag blivit kallad till intervju för, är på heltid. Det kommer dränera mig på energi och ta tid från sånt jag hellre vill syssla med. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna hitta rätt nivå på arbetsinsats. Men jag tänker också att det är en idé att jobba heltid för det kan underlätta för mig att installera solceller. Det ger mig också underlag för ytterligare en punkt på listan, så ja, det är inte helt fel. Men på sikt vill jag jobba i mindre omfattning.
Men jag skulle vilja ha tid och energi till annat också. Bl.a. har jag en affärsidé som jag skulle vilja driva. Igår deltog jag på ett webinar, och där nämndes faktiskt min idé, att det var något att satsa på för framtiden. Och jag tänkte bara att "Yes! det där vill jag ta tag i". Problemet är bara att jag inte hinner om jag ska jobba heltid. Och samtidigt känner jag att jag inte har någon tid att förlora på att vänta. Det vete fasen hur jag ska göra. Klona mig? Ja, kanske. Det finns ju möjlighet att ta hjälp av andra. Har ju gjort det förr. Får grunna lite på det.
Men jag skulle vilja ha tid och energi till annat också. Bl.a. har jag en affärsidé som jag skulle vilja driva. Igår deltog jag på ett webinar, och där nämndes faktiskt min idé, att det var något att satsa på för framtiden. Och jag tänkte bara att "Yes! det där vill jag ta tag i". Problemet är bara att jag inte hinner om jag ska jobba heltid. Och samtidigt känner jag att jag inte har någon tid att förlora på att vänta. Det vete fasen hur jag ska göra. Klona mig? Ja, kanske. Det finns ju möjlighet att ta hjälp av andra. Har ju gjort det förr. Får grunna lite på det.