Elvis went crazy i snön!

Anna Lilja

Trådstartare
Vad säger era katter om snö? Om regn? Vår kastrerade katt på 1,5år är en riktigt rastlös själ. Han ska jämt ut och kolla läget och är en jätteduktig jägare! Han bryr sig inte ett dugg om att det regnar och brukar komma in dyblöt ibland och vill då bli torkad med hushållspapper :rofl:

Idag har det snöat och eftersom vi bara haft Elvis sen i våras var det första gången vi såg honom in action :) Cool kisse! Han sprang på altanen och gjorde någon slags glide and stop i form av att kasta sig på mage och glida i snön. Jag fick mig ett gott skratt! Detta upprepades flera gånger när han jagade snöflingor och andra osynliga saker. Jag började kasta små snöbollar (kramsnö) som han jagade. Han hoppade högt högt upp i luften för att fånga dem! Tyvärr var det svårt att fota och jag fick inget med på film men här är i alla fall lite bilder. Ska se om jag kan filma imorgon om snön ligger kvar och Elvis är upplagd för lite bus, värt att se! :banana: Rockn roll Elvis! :banana:
PIC-80.jpg

PIC-84.jpg

PIC-85.jpg

Sv: Elvis went crazy i snön!

Haha, va gulliugt!:banana:
Min lilla dam var inte alls lika förtjust i snön, innekatt å sido(5 månader gammal). Men jag tyckte att hon skulle testa gå ut i snn iaf, så jag slängde på selen och skulle gå ut tycktre jag, hon stannede skeptiskt i dörrhålet. Jag fick putta ut henne, hon var ute max ngn minut, sen gick vi in igen^^ Hon älskar att vara ute annars, men hon har slutat klaga om att hon vill gå ut nu när det är så kallt ute^^

Sv: Elvis went crazy i snön!

Ser fram emot bilder på buset! :)
Katten som vi har nu vill inte gå ens ett steg ut på balkongen nu när det är kallt och blötsnö.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka