Eggersman Revital Cubes

Sv: Eggersman Revital Cubes

Tja det är väl inget fel på det. Dock måste de ingående 23 % äppelresterna vara just urpressade skruttar för att man ska få ner sen angivna mängden stärkelse och socker till 9 %.

Gissar att det kostar en del, själv skulle jag nog blanda lusern, linfrökaka/solros och rapsolja och nå samma näringeffekt för en spottstyver av priset. Riskli är ett intressant fodermedel men man bör bara återhållsam med det till tävlingshästar pga innehållet av gamma-oryzanol. HH

kostade 296 kr för 25 kg så billigt var det ju inte. ^^

hästen tröttnar väldigt lätt på maten så han måste få en del olika foder, annars sluter han äta.

min är pensionär, men varför är det farligt för tävlingshästar, är det ett dopingklassat ämne?

Ja gamma-oryzanol står på Ridsportförbundets förbudslista.
Dyra äppelskruttar de har! Riskli är nog ett bra hästfoder iofs men jag är tveksam till

Jag har en gammal kräsen häst som behöver mkt mat. Det sämsta -ur ekonomisk synpkt- jag kan ge henne är färdigfoder (utom Hestekrafft det tröttnar hon aldrig på). Hon tröttnar uppenbarligen på smaker ofta innan säcken är slut. Det bästa är att köra med 2-3 fodermedel som jag blandar själv. När hon tröttnar på bara lusern häller jag i nåt kilo betfor. När hon tröttnar på det vräker jag på solrosfrö. Sen börjar vi om igen med bara lusern! HH

min är en riktig feinshmecker och tycker att båda betfor och lusern egt är ganska tråkigt att äta. det går till nöd om lusernen serveras för sig och betforn blandas med vetekli. :p blandar jag alltihop ser han bara anklagande på mig - tycker jag du ska äta det där??

solrosfrön var smart, det har jag inte testat. :idea:

Jag vet inte om denna tråden är lite gammal, men ändå:p
Min ponny går på det fodret du menar för att hon är stärkelseöverkänslig och måste ha stärkelsereducerat foder. Jag känner bara till bra saker om det fodret och tycker att min häst går väldigt bra på det trots att det är så gott som stärkelsefritt. Märker ingen skillnad på "energinivån" utan hon är fortfarande så nöjd och glad så:) Det enda pollan min inte gillar är väl att det är så koncentrerat o hon får bara ca 3 dl per måltid :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka