Eeh, 10 kg minerlaer för....10 kr?

heidi maria

Trådstartare
:D Var på citygross nyss och skulle köpa hästsaker, tror ni inte då att de rear ut alla saker, och bl.a. säljer hippo mineraler och annat trevligt. En 10 kg låda kostar ofantligt nog bara 10 kr. Hur är det möjligt?:eek:

Edit: stavar konstigt i rubriken, men så kan det gå!

Sv: Eeh, 10 kg minerlaer för....10 kr?

Ja det var askonstigt. Men vi köpte två lådor och hon tom kontrollerade på streckkoden så det stämde. Och det gjorde det. :laugh: SÅ vi köpte 20 kg mineraler för 20 spänn.

Var det så att det var kort datum eller?
På Citygross här i stan så är det ingen rea, var där senast idag...

Det stod kort datum på allt som reades ut, typ saltstenshållare och sånt. Och vi kollade datum på mineralerna och det var långt kvar. Här hade de sålt bort allt, alla täcken och ridkläder. Fanns bara en liten låda kvar med sånt och så en massa foder och tillskott och pälsglans osv. :(

Haha jaa, det visste jag inte ens kunde hända. Måste genast ut i stallet och kontrollera så inte mina saltstenshållare gått ut. ;)

De måste gjort en rejäl miss - Köpte själv lusernhack på Granngården förra sommaren! Tänkte inte så mycket på att det blev billigt, köpte lite annat också.

Hemma kollade jag kvittot - I stället för lusernahck har de tagit betalt för en hörnlist, 37 kr! //Linda

De måste gjort en rejäl miss - Köpte själv lusernhack på Granngården förra sommaren! Tänkte inte så mycket på att det blev billigt, köpte lite annat också.

Hemma kollade jag kvittot - I stället för lusernahck har de tagit betalt för en hörnlist, 37 kr! //Linda

Haha vilken miss! ;D ta fel på lusernhack o hörnlist?
Du sparade ju en del pengar iaf ;) :D

Nu är det en annan tjej här som också var där och handlade mineraler för 10 kr. Helt galet.

Hehe shoppa upp ett litet lager snabbt som attans då? ;)

Men ja har bara tre hästar, så 20 kg räcker nog ett bra tag:D. Dessutom behöver de knappt några mineraler i början av betet, och man måste tänka på att göra av med allt innan de går ut (typ inom ett år då)

Vore bra för typ ridskolor att åka dt, blir en jäkla skillnad i deras utgifter kan jag tänka mig:idea:

Fast mineralerna går ju inte ut i hållbarhet. Det som går ut är vitaminerna som är tillsatta, själva mineralerna håller hur många år som helst.
Så om du bara använder det som mineraltillskott och inte räknar med vitaminerna så kan du köpa på dig och ha låååång tid framöver. (Om det är ett mineralfoder som passar till ditt grovfoder förståss.) Annars får du väll sälja det, lär ju inte vara svårt för det priset :idea:

Jo det är ju sant förstås:) Bra tänkt. Undrar om det finns något kvar nu..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka