E-körkort

N

Naomi

Vet någon hur man kan ta ett E-körkort till ett vettigt pris??
Ringde en bilskola och frågade. Summan blev ca 8.000:- kr.
Svindyrt!! Läste i tidningen Häst magazinet att man kan ta ett E-körkort för 3.500:-. Frågan är var man kan ta det till det priset. Är det någon på Buke som kan tipsa??

Sv: E-körkort

Det beror väl lite på hur mycket du behöver träna. Tar du inga lektioner blir det ju bara uppkörning och teoriprovet. På min klubb har dom haft kurser i E-teorin med lite körövningar också. 10 tillfällen för 2000kr tror jag. Har du eget släp är det ju bara att börja backa!!

Jag tog det privat, minns inte vad det kostade, men det var itne många kronor jämfört med åttatusen. Så det är bara att leta reda på någon som har e-kort och be dom ställa upp som handledare och sen är det bara att träna!

Jenny

På min klubb har vi tänkt köra studiecirkel och ta kortet privat, tillammans, dvs träna ihop och hjälpas åt att plugga in teorin...
Borde inte kosta så många kronor...

Tog E-kort utan studiecirkel, vilken jag tror blir billigast, men då måste man vara ett par stycken.

Hade däremot tillgång till "vanligt" släp att öva med, så hela kalaset gick på 5000:-, då tog jag ett par stycken lektioner på bilskolan och jag tror inte att jag hade klarat uppkörningen utan de lektionerna eftersom jag fick träna på själva uppkörningsmomentet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min...
2
Svar
29
· Visningar
4 236
Senast: __sofia__
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 661
Senast: Lixiigirl
·
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 273
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar