Dubbel -citerar?

Sv: Dubbel -citerar?

Hur gör man om man vill svara två styckna..vet hur man citerar en,men två?

om du menar två citatrutor i samma inlägg så högerklicka på "citatsvar" i den ena, klipp ur allt som står i rutan..

citatsvara på den andra och klictar in citatsvaret från den första.. då har ci båda citaten i samma

dvs

Då klickar du på
multiquote_off.gif
(den ändrar färg när den är aktiv
multiquote_on.gif
) på varje inlägg du vill citera och sist klickar du på "Citat-svar" på det inlägget du vill huvudcitera.

Här har jag alltså klickat på
multiquote_off.gif
efter "Citat-svar" i BeastieBabe's inlägg och sedan på "Citat-svar" i ditt inlägg.

Lite lättare än BeastieBabe's förslag men hennes funkar oxå.

om du menar två citatrutor i samma inlägg så högerklicka på "citatsvar" i den ena, klipp ur allt som står i rutan..

citatsvara på den andra och klictar in citatsvaret från den första.. då har ci båda citaten i samma

dvs

Då klickar du på
multiquote_off.gif
(den ändrar färg när den är aktiv
multiquote_on.gif
) på varje inlägg du vill citera och sist klickar du på "Citat-svar" på det inlägget du vill huvudcitera.

Här har jag alltså klickat på
multiquote_off.gif
efter "Citat-svar" i BeastieBabe's inlägg och sedan på "Citat-svar" i ditt inlägg.

Lite lättare än BeastieBabe's förslag men hennes funkar oxå.

*testar*

Tackar för hjälpen:bow: :bow:

aha, det visste jag inte ens.. har inte sett den knappen förrens nu :bow:

Det var som f....

Visste inte att man kunde göra så...:o

NAffa har lärt sig.:D

AM

*kl*

Jag fattar då inte....:o Tryckte på den lilla knappen, men det hände ju inget konstigt? Såg ut som vanligt.

Jag citatsvarar bara som vanligt och sen delar jag upp citatet med Quote. Liksom kopierar första och klistrar in där jag ska ha det och sen tar jag sista och klistrar in där första ska sluta.

Trycker du på den här lilla rutan
multiquote_off.gif
den blir röd när du klickar på den...
för citat 1? och inte på länken citat-svar

för citat 2 klickar på på länken citat-svar

Du ska använda den lilla knappen om du vill ha in många inlägg i samma citatsvar. Vill du bara ha ett inlägg så gör den ingen nytta.

Du måste klicka på citat-svars texten på den sista citatet du skall ha med... Annars händer inget... (Läste ullos inlägg och förstod hur Julle gjort)... Klickar man bara på den lilla fyrkanten så händer inget...

*kl*

Tänkte bara inflika ett litet tillägg, som kanske kan hjälpa till när problem uppstår.
Om man genom att klicka på den lilla fyrkanten
multiquote_off.gif
kommer direkt till Svara-På-Inlägg-sidan, utan att få tillfälle att klicka på ett "Citat-svar", så tillåts/kan webbläsaren antagligen inte tolka JavaScript :)

Liknande trådar

Bukefalos Det är en väldigt bra funktion, men inlägg som citerar ignorerade inlägg syns och blir väldigt irriterande i läsflödet. Borde inte även...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
16 974
Senast: Sonic76
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
497
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: Krålus
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama