Dosering Axilur

eldkyss

Trådstartare
Ska avmaska vårt föl mot spolmask och fick du rekommendation att avmaska med dubbel dos Axilur? Dubbel dos?

Ska avmaska vårt föl mot spolmask och fick du rekommendation att avmaska med dubbel dos Axilur? Dubbel dos?
Du kan överdosera mer än 30 ggr. Men npgon särskild anledning till dubbel dos finns inte. Kanske för att man ska vara säker på att man minst får i korrekt dos?

Du kan överdosera mer än 30 ggr. Men npgon särskild anledning till dubbel dos finns inte. Kanske för att man ska vara säker på att man minst får i korrekt dos?

Okej tack så mycket. Det gäller en ardenneråring som vi gissar väger ca 500 kg. Kanske inte är helt fel att ge hela sprutan för 700 kg då?

Glöm inte heller att de ska de axilur två gånger med några veckors mellan rum :) Vi har just hållit på och avmaska vår tvååring mot just spolmask :p

Liknande trådar

Hästvård Köpte ny ponny för ett par månader sedan och har upptäckt springmask Räcker det att avmaska den smittade ponnyn eller måste jag avmaska...
Svar
7
· Visningar
572
Senast: Johannna1
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Hästvård Har precis haft samtal med veterinären och fick direktiv att avmaska vårt föl samt den digivande mamman. Blir det inte så att fölet får...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur