Domarutbildning!!

• Western
  • Trådstartare Trådstartare eckepue
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 968
E

eckepue

Någon här som gått den eller ska gå?Några råd på vad man ska tänka på,är det några speciella delar i regelboken de anser är viktigast?osv.Vore kul att få kontakt med nån som ska dit till helgen.

Hej!
själv har jag gått den utbildningen 2001 och 2003.
det du bör tänka på är om du vill bli godkänd d-c domare så läs på REGELBOKEN...det är som en bibel och du lär kunna nästan allt som står i den om du ska vara säker på att bli godkänd....sen är det väldigt viktigt att du ex vet vilka straffpoäng,disk, osv som gäller för grenarna...eftersom att varje gren har "egna" regler som endast gäller den grenen. Och sen hur mycket straffpoäng man ska ge respektive bedömningspoäng.
Jag vet inte hur insatt du är i tävlingsgrenarna och reglerna...men PM mig gärna så ska jag försöka förklara mer ingående vad som jag upplevde vara väldigt viktigt.
lycka till :)MVH Emelyne

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
678
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
799
Senast: bollen__
·
Katthälsa Vilket torrfoder anser ni är bäst? Katten är kollad av veterinär nyligen med blodprov osv utan att ha hittat några uppenbara fel...
Svar
2
· Visningar
381
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
879
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka