Djurplågare tejpade igen ponnyns mun med silvertejp

I två timmar stod en ponny med igentejpad mun i en hage i Johannishustrakten på söndagen innan förbipasserande kunde hjälpa hästen. Någon hade tagit sig in i hagen och tejpat igen ponnyns mun med silvertejp.

Hur vet man att den stod så I just två timmar?
Jag tänkte också på det men det måste vara nått med att det hänt i tidsrummet från det att den blev utsläppt och att det upptäcktes/någon varit och fodrat/fyllt på vatten/kollat hästarna dvs att den inte stått ute hela dagen "obevakad". Så då kan man väl anta att iaf max 2h har stackaren gått så sen någon såg till den men inte längre🤔

Liknande trådar

Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: MayGrace
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
485
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama