chokladefterrätt!

Inga recept än, men spånar ...
Mousse?
Cheesecake? (Kanske en kombo choklad/hallon?)
Tryffel?
Glass?
Chokladbollar? (:D)

Vilken konsistens är du ute efter? Hur ser resten av menyn ut?

Har helt slut på inspiration tills imorgon, har ni några goda recept?
Kladdkaka med marabou oreochoklad i och kolakräm ovanpå. Det är sjuuuuukt gott! Fasen det godaste jag bakat någonsin.

Gick efter vanligt kladdkakerecept och tillsatte två chokladkakor (har jag för mig att det var) i smeten istället för kakaon. Kokade en burk kondenserad mjölk i 2 timmar, gick bara åt litegrann till kakan dock.

Inga recept än, men spånar ...
Mousse?
Cheesecake? (Kanske en kombo choklad/hallon?)
Tryffel?
Glass?
Chokladbollar? (:D)

Vilken konsistens är du ute efter? Hur ser resten av menyn ut?
Jag vet inte vad jag är ute efter, det är var problemet ligger :p

Tänkte någon räkröra på bröd och sedan nötter med hasselbackspotatis. Alkoholfritt om jag inte ångrar mig och orkar åka in till systemet.
Trodde inte sambon skulle vara hemma på vår femårsdag men det blev han så jag har inte haft någon betänketid

Tror inte jag vill ha kladdkaka då det är lite för vardagligt.

Funderar på denna!
http://www.sakerjagbakar.se/salt-chokladkolapaj/
Egentligen var jag ute efter något med salt kolasås under min googling :p
Jag såg på timells skärgårdskök för ett par dagar sedan och de gjorde detta: http://www.recept.nu/hakan-thornstr...d-plommon--och-vaniljkompott-samt-kakaomusli/ och jag höll på att dregla ner hela soffan...
Lät riktigt gott! Men kommer inte få tag på plommon om jag inte åker lite för länge (i för sig skulle jag kunna ta systemet då med :p)

Liknande trådar

Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
257
Senast: emma-vsm
·
Mat Tänkte ut och plocka blåbär imorgon och tänkte baka paj. Ska bjuda och en person äter dessvärre inte gluten så de sorter jag brukar göra...
Svar
1
· Visningar
209
Mat Tänkte bjuda på snittar inom snar framtid och önskar lite inspiration, så vilka är era godaste snittar?
Svar
12
· Visningar
671
Mat God kväll! Tänkte göra äppelsaft enligt receptet nedan. Kan man låtadet stå i en bunke av rostfritt stål eller bör det vara plast...
Svar
2
· Visningar
214
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama