Bygga kaninbur

niardasp

Trådstartare
Vi ska bygga en kaninbur i stallet och ha 1-2 kaniner har vi tänkt, så nu vill jag ha bilder på era hemmabyggda kaninburar!

Skulle de inte kunna få ha en box att bo i?
Eller spilta om man sätter nät för öppningen?

Det är stort och bra!

Det skulle dom kunna få ha, men stallet är fullt och det står fler på kö, så nej.
Tack för svaret!

Ett tips när ni skall bygga kaninbur: om ni skall använda hönsnät, ha inte bara det. Kaniner är jätteduktiga på att bita sönder detta nät.

Sidorna till vår bur byggde vi av kompostnät som vi klädde med hönsnät. Kompostnätet gav stadga och förhindrade att de rymde medan hönsnätet hindrade råttor och möss från att komma in i buren.

har ingen bild, men min kanin bor i våran gamla lekstuga! Vi har dock "tagit" en liten bit vid dörren så vi kan ha mat och spån där... jättelyxigt! Han måste dock ha vägg nästan hela vägen upp, när han var liten hoppade han över, då var det ca 50-60 cm (knäpp kanin llr)...

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
527
Foder & Strö I stallet där min ponny står ska man ha någon form av anordning för hö inomhus. De flesta har nåt, några har Haybar eller liknande. Då...
2
Svar
21
· Visningar
2 063
Senast: Lutten
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 458
Senast: tanten
·
Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama