Bygga egen släpvagn till hinder material

rebeckasff

Trådstartare
Någon som har några tips och idéer??
Ska bygga ett släp till hinder infångare och annat dyligt tungt som man annars släpar på.
Tänkte möjligtvis bygga om en husvagn, alltså kapa av huset och använda underredet.
Någon som har något liknande hemma bygge?
Eller andra idéer?
Det ska inte omreggistreras eller annat, ska bara användas hemma.
Ös på med tips och bilder :bump:
 
Sv: Bygga egen släpvagn till hinder material

Det känns betydligt enklare att bara köpa ett vanligt släp..?
 
Sv: Bygga egen släpvagn till hinder material

Du tänker använda det bakom bil? Själv föredrar jag en enklare fyrhjulsvagn som man drar med människokraft, med gummihjul är det lättdraget.
 
Sv: Bygga egen släpvagn till hinder material

Självklart hade det varit det...!
Men släp i den storleken jag letar efter ligger på 15000:- och mer.
Eftersom vi har en gammal husvagn ståendes (som mest är en sanitär olägenhet) så tänkte jag att man kan ta tillvara på underredet och kassta "huset" på tippen..
 
Sv: Bygga egen släpvagn till hinder material

Bil el traktor spelar ingen roll.
Men det ska användas på en anläggning till tävlingshinder då jag vill ha lite storlek på det för att slippa köra väldigt många gånger.
(Och vi har ingen fyrhjuling tyvärr)
 
Sv: Bygga egen släpvagn till hinder material

Då hade jag nog hellre slaktat en apebur än en husvagn. Lantbruksauktioner brukar ha vettiga lösningar, ett tripexdrag på bilen lär lösa kopplingsanordningen på släpet.
 
Sv: Bygga egen släpvagn till hinder material

Det är nog inte så svårt att riva bort husvagnen, det brukar ju vara lagom uppruttet i själva huset så det går nog bra. Är ju många som gjort biltransporter av gamla husvagnar, förr iaf.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 401
Senast: tuaphua
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 216
Senast: Ajda
·
Lantbruksdjur Känns som att ämnet kan vara värt en egen tråd istället för att jag ska kapa hönstråden. Och gissar att det finns några här som byggt...
Svar
7
· Visningar
1 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp