Bulor på båda sidor om halsen

_Smulan_

Trådstartare
Min häst har fått två nästan knytnävstora bulor på var sin sida om halsen, kanske 10 cm bakom öronen och precis nedanför mankammen. Hon verkar inte ha ont av dom och verkar inte särskilt öm på dom (hon är allmänt lite kinkig när man klämmer på henne, spec i närheten av öronen).
Ingen jag frågat verkar veta vad det är, någon här som vet?

Hon har nyligen flyttats till en hage med mer gräs i än den förra.

Sv: Bulor på båda sidor om halsen

Vad säger veterinären? Jag hoppas du har kontaktat en sådan? Låter inge roligt för pålle :(

Sv: Bulor på båda sidor om halsen

Den veterinär jag brukar ha kunde inte säga något heller direkt men hon tyckte att sålänge hästen inte verkar ha några besvär av dem så skulle vi avvakta. Hon misstänkte att det ev kunde vara en överansträngning av musklerna pga att hon betat mer än vanligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 796
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 321
Senast: Jealle
·
Katthälsa Har en honkatt på 1,5 år sedan innan och för en månad sedan flyttade 2st ungkatter på ca 5 månader till oss. En hane och en hona, inte...
Svar
8
· Visningar
6 043
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 540
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut