Bryta upp och starta om på nytt

Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det vore idiotiskt att tacka nej till. Dessutom i hans hemtrakter. Och detta ligger kanske något år framåt i tiden eller ännu mer så vi har ju tid att vänja oss vid tanken. Jag kan avveckla på min nuvarande arbetsplats i lugn och ro osv.

En del av mig ser massa möjligheter medan en liten del av mig är rädd och orolig. Inte för samma saker som partnern, utan mera bara rädd att det ska "kännas fel"? Är född och uppvuxen i GBG och har bott 98% av mitt liv i denna stad, närmar mig 40 år nu och senast jag bodde på annan ort var jag väl 21 tror jag... Sen är det ju sonen, som fyller 10 i år. Han kommer knappast se detta som ett roligt äventyr. Jag vet att han kommer hitta nya vänner och finna sig snabbt för det gör han alltid, han har väldigt lätt för sig socialt men samtidigt är han ett vanedjur och vill att allting ska vara som det alltid har varit, typ.

Sen är det ju Kaj som måste ha någonstans att bo då också. Eventuellt kommer han vara med Alva på Bollerup första tiden och då har jag ju möjlighet att reka lite själv på plats först så att säga. Jag tror verkligen att detta kan bli bra för oss alla på lång sikt och jag är genuint jätteglad för min partners skull, han har verkligen inte glidit på någon räkmacka genom livet utan krigat sig fram med en beslutsamhet som är verkligt beundransvärd.

Om det är någon som bor i trakterna kring Jönköping får ni gärna tipsa om trevliga ställen att bo på! Sambon pratade om Habo och Bankeryd, han själv är från Huskvarna och vi vill gärna ha närhet till skog och bra stall, men inte alltför lång resväg in till Jönköping.

Jag har inga förslag eller nåt men Jönköping är en stad som jag kunnat tänka mig att bo i.
Gillar läget och storleken och närheten till vattnet såklart

Det borde finnas en hel del folk med anknytning som kan tipsa

Jag tror det blir lite vad man gör saker till också. Och så måste man gå på magkänslan. Skulle det bli fel så får man ändra om lite så det känns rätt. Som skulle man råka välja fel boende så kan man alltid leta efter nått som känns mera rätt.

Jag är född och uppvuxen i Ängelholm, flyttade ensam till Borås med två ponnyer som 30åring, vidare till en underbar liten stuga utanför Ulricehamn för att sedan flytta ytterligare 20mil norrut till Dalsland och bli sambo. Och då med 3 hästar. Har jobbets känts fel så byter man, är stallet inte bra så letar man upp ett annat. Visst kommer det tillfällen då jag önskar att allting vore som det var när det var som bäst men även då kommer det vara nått som senare ändrar på sig, exempelvis någon som säljer sin häst.

Min ena ponny kommer utanför Barkeryd/Forserum/Nässjö och de ser ut att ha trevliga ridvägar där med mycket skog 🥰

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka