domesticus
Trådstartare
Jag har ett russto som jag har ägt i ca 1,5 år. Hon kom på vintern och brunstade från dag 1. Tänkte då att det berodde på flytt och att hon släpptes ihop med mina två valacker. På sommaren gav det sig och var lugnt. När hösten sedan kom började det igen och hela vintern var jag tvungen att tvätta svans och bakben minst varannan dag, då hon skvätte och kladdade något enormt. När sommaren kom försvann det så gott som igen (lite rinn ibland, men inte mer än att det går att borsta bort när det har torkat).
Förra ägaren har betäckt henne två gånger; en gång resulterade det i ett dödfött (fullgånget har jag för mig) föl och en gång kastade hon sent i dräktigheten. Brunsterna känns inte helt normala och jag börjar fundera på om det är något knas som behöver undersökas och som kanske hänger ihop med de döda fölen? Cystor? Annat hormonknas? Är det någon som har kunskap eller erfarenhet av något liknande?
(Lägger till: Valackerna bryr sig inte om hennes kladdande på vintern.)
Bifogar en bild, bara för att hon är vacker
Förra ägaren har betäckt henne två gånger; en gång resulterade det i ett dödfött (fullgånget har jag för mig) föl och en gång kastade hon sent i dräktigheten. Brunsterna känns inte helt normala och jag börjar fundera på om det är något knas som behöver undersökas och som kanske hänger ihop med de döda fölen? Cystor? Annat hormonknas? Är det någon som har kunskap eller erfarenhet av något liknande?
(Lägger till: Valackerna bryr sig inte om hennes kladdande på vintern.)
Bifogar en bild, bara för att hon är vacker
Senast ändrad: