Bred bra sadel

mosterlisa

Trådstartare
Jag söker en bra sadel till min breda häst med lång rygg. Är det någon som kan tips om vad man ska leta efter?
Jag har tidigare haft en Crates sadel som jag trivdes väldigt bra med.

Sv: Bred bra sadel

Vet att Pool´s har en bred sadel, Hade jag haft 10800 hade jag köpt den. Finns i extra full quarter.

Jag söker en bra sadel till min breda häst med lång rygg. Är det någon som kan tips om vad man ska leta efter?
Jag har tidigare haft en Crates sadel som jag trivdes väldigt bra med.

Var der problemer med Crates sadlen på denne hest? Hvis du kender modelnummeren, burde du kunne finde ud af hvilken bom/bomstr var i Crates sadlen ved at kigge på deres webside. Så ved du ihvertfaldt hvad det var du havde prøvet. Continental bruger også den samme mærke bom, men desværre er det ikke muligt at finde oplysninger om hvilken bom er i sadlen ved at kigge på netter eller skrive til dem. Har prøvet længe at få oplysninger om bommen i den Continental Roper vi har til salg. Den er meget bred... nok mindst FQ. Det er nemmere at sælge når man kender bomtypen, men desværre var sadlen købt brugt uden denne oplysninger.

Men kan du finde ud af hvad du havde, kan du bedre sammenligne med andre. Det vil være træls at få en anden sadel hjem, bare for at opdage at den indeholder det samme bom, som den du havde prøvet i forvejen.

Min dam är långryggad och bred som en ladugårdsdörr. Har en Continental Equiflex xxl (nr.186) till henne. Sitter super :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: Freazer
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
302
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
253
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka