Bråk igen!

L

Lejonflickan

Jag blir inte klok på mina gerbiler! För ett halvår sen när jag hade tre honor så blev den ena närapå dödad. Den honan som var aggressiv tog jag bort, hennes beteende i övrigt var stressat och uppfödaren tyckte hon borde få somna in. De två som blev kvar har varit jättepolare (de är nu 11 mån) förutom en gång för en månad sen när tussarna rök och småsår uppstod. Det bråket klingade av och så var de polare igen. Ikväll brakade helvetet plötsligt lös och de var en ilsken hårboll som stred på liv och död! Den ena (mindre i växten) har ett jättesår på halsen och vinglar och haltar. Den andra har småsår men verkar OK (Det var hon som nästan var död i bråket för ett halvår sen).. Nu sitter de i varsin bur, men vågar jag försöka sätta ihop dem redan imorgon tro? Tänkte prova i badkaret. Inatt vågar jag inte sätta ihop dem ,ett bett till på den lilla, så är hon nog död. TIPS NÅGON????

Nix, de sitter i en bur som 50*90 och till hälften dessutom inredd i två plan. Dessutom får de springa lösa i 3-4 timmar varje kväll.

Nu har jag fått tag på EN uppfödare och hon säger att har de varit så arga, så är det ingen idé att försöka få ihop dem igen, utan rek. istället att köpa två nya smågerbilflickor att sätta ihop med respektive. Ska kolla med "min" uppfödare ikväll också för säkerhets skull. Ingen som har en stor råttbur och två gerbilungar till salu? :idea:

Jag har tyvärr varken bur eller ungar att sälja, men jag hoppas verkligen att det här löser sig! *håller tummarna*

Nej, nu fick jag tag i min superduper duktiga uppfödare och hon säger samma sak, de kommer aldrig att bli sams igen. Så idag bär det av och köpa ny dyr bur för pengar jag inte har. Står inte ut med att se den ena i en lite hamsterbur!
:cry:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka