Bukefalos 28 år!

Bra mat att köpa med sig från matbutik?

cherie

Trådstartare
Ska besöka en vän som fått bebis nu idag, det blev bestämt väldigt hastigt och vi bor i olika städer så jag hann inte laga lite mat som jag hade tänkt mig. Istället får det bli nödlösning och köpa med mig lite mat från matbutik - men vad ska man köpa? Mackor man grillad kyckling och annat smått och gott? Vill helst att de ska vara lite matigare liksom...
 
Sv: Bra mat att köpa med sig från matbutik?

Jag tänkte också på plocka-själv-sallad, som Kethets skrev. Annars tycker jag grillad kyckling lät bra och gott =) Med potatissallad till kanske och så något gott bröd från affärens bake-off kanske =)


//r
 
Sv: Bra mat att köpa med sig från matbutik?

Jag älskar att köpa mat i delikatessdisken på matburiker :D Om du åker förbi en matbutik som har sådan vill säga. Köp t ex rökt makrill, räkor, aioli (fast det kan man lätt göra själv), lyxig potatisgratäng på lösvikt, en bit lax, painriche, någon god ost och så lite grönsaker och vindruvor. Det brukar inte bli dyrt heller, ta lite av varje istället. Rökt makrill t ex räcker med en att dela på om man köper räkor och annat också.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 551
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 252
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 438
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 353
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp