Bouvier des flandres

brandkattis

Trådstartare
Min man blev helt såld på en sådan underbar liten valp.
Så nu har han beslutat sig för att nästa familjemedlem ska just bli en sådan tik.
Tik just för att min rottis är det, vi har haft hane o tik samtidigt o det gick, Men mycket enklare med två av samma kön.
Har nu skrivit till de kennlar som finns i "närheten" av vår bostadsort, för att se om vi kan få komma o hälsa på några vuxna.
Någon här på buke som har en bouvier som kan dela med sig lite erfarenheter o åsikter :p

Sv: Bouvier des flandres

Har inte haft egen men min moster hade en tidigare och jag har varit dagmatte/semestervakt till en. Riktigt roliga hundar med mycket studs i! :) Kan i vissa fall vara lite reserverade så jag skulle lägga krut på socialträningen i början och komma ihåg att det är en hund som behöver en del aktivering för att vara harmonisk. Men har ni rottis så kommer väl det knappast som någon överraskning... :p

Sv: Bouvier des flandres

Vi har haft en bouvier, hon var född 1972

och var en helt underbar hund...vi hade henne alltid lös, även ibne i stan och hon satt§lös utanför affärerna t om..tvärsemot skogstrollets så var hon otroligt lugn, har inget negativt att säga men har hört på senare år att rasen anses vara "nervig"...våran hund fick vi ta bort när hon var 12 år

Liknande trådar

Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 762
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Jag har en hel del funderingar som vi skulle behöva hjälp med. Bakgrund: Vi tog en valpkull som föddes i januari (Jackrussel...
Svar
6
· Visningar
2 243
Senast: Coldspell
·
Övr. Hund Ville bara höra om det finns någon fler än jag som har Bouvier des flandres här :) Med spänning inväntar jag morgondagen, då vi ska...
Svar
3
· Visningar
1 076
Övr. Hund Går sen ett tag tillbaka i funderingar på att köpa mig en till hund. Det skulle passa rätt så bra just nu då jag kommer jobba hemma på...
Svar
1
· Visningar
1 359
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna