S
Spatt
Hade recept på myggmedel med bla äppelcidervinäger, citronella, tree tree olja o vatten tror jag har någon det receptet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
axel skrev:Citronella är numera förbjudet.
Köp Hjorthornsolja!
Luktar men det funkar o är enkelt att använda.
Det finns inte att köpa i Sverige, det är förbjudet här pga cancerframkallande.marre_86 skrev:vart hittar man Hjorthornsolja??
Var ligger skillnaden i att blanda ihop det själv?lizzie skrev:Citronellaolja som eterisk olja är INTE förbjudet. Däremot är det förbjudet med insektsmedel som innehåller citronellaolja.
Du kan alltså göra iordning ditt eget flugmedel och använda citronellaolja.
Framför allt så luktar det mycket godare än hjorthornsolja (som jag har för mig är förbjudet däremot)
/Lizzie
axel skrev:Var ligger skillnaden i att blanda ihop det själv?
Det är väl allergiframkallande, funkar dåligt o har en irriterande lukt.
H. oljan innehöll förr ngt ämne som ej var bra, därav förbudet.
alla dessa olika recept ni beskriver här..: är det någon som VERKLIGEN FUNGERAR mot mygg, knott, å plågorna som är värst?? är i mycket stort behov av att hitta ett bra medel då min ponny snart blir uppäten igen=(
Jag använde Moniqs recept förra sommaren, i kombination med flugtäcke. Funkade super!! Men man måste spraya varje dag.
alla dessa olika recept ni beskriver här..: är det någon som VERKLIGEN FUNGERAR mot mygg, knott, å plågorna som är värst?? är i mycket stort behov av att hitta ett bra medel då min ponny snart blir uppäten igen=(