Bomm problem

K

kbr

Hej Red min dam igår. Har tränat från marken med bommar och det har gått jättebra hon är inte räd för dom då. När jag rider därimot så går det åt helvetet hon slänger sig och det är inte roligt om man sitter barbacka.
Iblad gick det därimot bra att gå över när jag inte tittar på dom överhuvud taget. Lägger jag minsta blick på dom så tror hon dom är livsfaliga. Har skickat över henne flera gånger med rep och då har det gått jättebra hon har även då stöt i dom och bryr sig inte men när jag sitter på så får hon panik. Någon som har förlag hur man får bort det. Antagligen är det jag som gör något, hon är väldigt känslig.

Hoppas på förslag :)

Liknande trådar

Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 483
Senast: Lager
·
Hästhantering Har en häst här hemma som vi har kämpat med nu hela hösten & vintern. Då han kom till oss så var han rädd för allt: höpåsar, snabba...
Svar
11
· Visningar
1 672
Senast: ameo
·
Träning Hejsan! Min syster och hennes kompis skaffade sig en ny foderhäst för ett tag sedan. Hon kom till oss 9 November. Dom provred henne...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: Molin
·
T
Hästvård Nu behöver jag alla bukares hjälp med att lista ut vad min häst har tagit sig till! För några veckor sedan började hästen jag köpte i...
Svar
19
· Visningar
1 726
Senast: Ellyne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama