Bomlös westernsadel?

Noteca

Trådstartare
Hej! Undrar om någon har erfarenhet av de bomlösa w-sadlarna som finns på marknaden?Är de ngt att ha? Jag undrar eftersom jag har två helt olika hästar och skulle vilja kunna använda en och samma sadel till båda, vilket jag gör idag med en vanlig bomlös av märket Barefoot London, motsvarar i princip en vanlig dressyrsadel. Jag har väl inte tänkt att tävla western än på några år, jag har bara tänkt att främst ha den att nöjesrida i bara för att jag gillar westernsadel bättre än engelsk och för att det är snyggare. :p Jag är i startgroparna att gå någon grundkurs i western för att återuppta det jag en gång kunde (kunde bara grunden) för 15 år sedan.

Tips nån?

Sv: Bomlös westernsadel?

Jag har en Barefoot Arizona och en Arizona Nut. Jag älskar mina sadlar, de är supersköna för både mig och hästarna. Den vanliga Arizona är mjukare i sin uppbyggnad än Nuten som är betydligt stabilare och känns som en "riktig" westernsadel. Nuten är dessutom mycket snyggare men verkar passa bäst till hästar som inte har alltför svängd rygg.

Vilken storlek har du på sitsen i din nuvarande sadel? Jag kommer snart att sälja min Arizona Nut för att den är för stor för mig, det är en storlek 2 och jag vill ha storlek 1.

Sv: Bomlös westernsadel?

Hej! Jag har idag en barefoot London med den sits som motsvarar 38/40 i byxstorlek, det är väl strl 1? Jag vill nog inte ha större. Båda mina hästar har ganska korta och något svängda ryggar.

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 915
Senast: Lycan
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 122
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag ska köpa en häst där sadel inte följer med. Hon är tidigare riden med westernsadel och bomlös vanlig sadel. Känner mig tveksam på...
Svar
17
· Visningar
1 379
Senast: hovtassfot
·
Utrustning Hej Den engelska sadeln som jag fick med när jag köpte min häst förra året är på tok för liten för mig! För kort och dessutom hemskt...
Svar
16
· Visningar
1 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Barmarksdrag/canicross