blötlagd betfor

squarepants

Trådstartare
om man lägger betfor i blöt i en hink utan lock och förvarar den i ett rum (ca +5), hur länge står den sig då?
alltså, hur länge efter blötläggningen kan man bruka den utan att en blir dålig.

Sv: blötlagd betfor

det är väl max ett dygn tror jag. tror att den håller lite längre när det är lite kallare än på sommaren. är du osäker är det bara att lukta på den. luktar det jäst ska du inte ge den till hästen

Om det är svalt så kan den hålla sig längre men rekommendationen är väl ca 1 dygn. Som ovanstående skrev, lukta alltid på den - luktar det gott är det oftast inga problem att ge.

vi kan ha vaårat i 3 dygn o det är fortfarande frächt...
både luktar o smakar på det=)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
983
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 651
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
628
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama