biolight, fungerar det???

token

Trådstartare
Någon här som har erfarenhet av biolight??? funderar på att köpa en sån men dom är ganska dyra.
Har haft ut en som gör IR terapi på häst och det funkar fantastiskt bra, har hört att biolight ska vara ungefär samma, eller?????

Sv: biolight, fungerar det???

Jag anser att det fungerar, min häst älskar biolightbehandlingarna och jag har själv testat på mina onda axlar och det gav bra resultat! :) Jag vet att man ska kunna hyra biolight utrustning, det kanske kan vara något för dej! Så slipper du köpa från början och hinner testa om du gillar det! :)

Om det är samma som IR kan jag inte svara på.

Mvh Domino_s

Ridsport hade ett tvåsidigt uppslag för några nummer sen ang inga vetenskapliga belägg för att ljus terapi i ngn form har konstaterad effekt på häst .
Vet dock att många tycker det hjälper /har effekt . Huruvida det stämmer etablerat i sig låter jag vara osagt .

Jag använde det på min f.d. ponny en gång när han var svullen i ett ben, körde biolight 3 ggr om dagen och svullnaden gick ner väldigt fort. Jag tyckte det funkade kanon iaf!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 307
Senast: Roheryn
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 324
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka