Bukefalos 28 år!

Bilproblem

alazzi

Trådstartare
Kör en VW Caddy i jobbet. Diesel. Den har börjat krångla och startar inte på första försöket utan jag får göra 5-10 startförsök innan den startar. Kan det bero på hettan? Eller måste den repareras på verkstad?
 
Håller med att det kan vara startmotorn.
Finns väl lite annat det kan vara också.
Tex att tändstift börjar bli väldigt dåligt eller att den inte får nog med.
Fel på diverse elektronik kan ge alla möjliga symptom också.
Eller fel bränslesystemet kanske också är ett ett alternativ, lite osäker om det beteendet är vanligt då.
Kort sagt så är verkstad bra.
 
Håller med att det kan vara startmotorn.
Finns väl lite annat det kan vara också.
Tex att tändstift börjar bli väldigt dåligt eller att den inte får nog med.
Fel på diverse elektronik kan ge alla möjliga symptom också.
Eller fel bränslesystemet kanske också är ett ett alternativ, lite osäker om det beteendet är vanligt då.
Kort sagt så är verkstad bra.

Eh, det står i trådstarten att det är en diesel... :D men jag håller med om startmotorn eller elen.
 
Eh, det står i trådstarten att det är en diesel... :D men jag håller med om startmotorn eller elen.
Haha. Morgontrött tydligen.
@alazzi Min kompis hade problem med bränslesystemet på sin diesel. Men då stannade den under körning och gick bara att starta om ibland. Så det låter ju inte så troligt. Kan inte så mycket om dieslar men tror inte på bränslesystemet pga ovanstående. Hoppas chefen tycker verkstad är en bra idé helt enkelt..
 
Var förbi verkstan och då startade bilen givetvis klockrent😂Men chefen ringde senare och bilen ska in imorgon för genomgång.
Tycker att verkstadsägaren är läskig. På sitt renrakade huvud har han bl.a texten "skinhead" intatuerad😐Tycker att han är obehaglig.
 
Teorin nu är att jag inte tycker ner kopplingen tillräckligt. Låter konstigt eftersom jag kört bilen den 1 mars utan problem.
 
Om bilen ställer upp på 5-10 startförsök så tror jag att både batteri och startmotor är avskrivna från misstanke. Min första gissning skulle luta åt ett eller flera trasiga glödstift, eller problem med bränslesystemet (insprutningen, filter mm).
 
Teorin nu är att jag inte tycker ner kopplingen tillräckligt. Låter konstigt eftersom jag kört bilen den 1 mars utan problem.
Nja... på alla moderna WV jag kört går inte ens startmotorn om kopplingen inte är nedtryckt.
För det uppfattade jag det som den gjorde, att startmotorn går iaf?
Om inte, så är tändningslåset en annan kandidat.

Fast det här är ju bara hittepågissningar, ska bilen ändå till verkstad så ger det sig ju. :)
 
Nja... på alla moderna WV jag kört går inte ens startmotorn om kopplingen inte är nedtryckt.
För det uppfattade jag det som den gjorde, att startmotorn går iaf?
Om inte, så är tändningslåset en annan kandidat.

Fast det här är ju bara hittepågissningar, ska bilen ändå till verkstad så ger det sig ju. :)
Nej. Startmotorn har inte gått igång. Så det kan stämma. Jag gar nu dragit fram stolen ett snäpp så att det ska bli enklare att tryck ner kopplingen i botten.
 

Liknande trådar

Fordon Jag får inte upp motorhuven på min bil. Den verkar ha gått i baklås. Bilen har varnat för låg oljenivå så jag behöver ju få upp huven...
Svar
9
· Visningar
831
Senast: MiaMia
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 878
Senast: ptr
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 497
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 531
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp