Billy cook bom...

_Yggdrasil_

Trådstartare
Letar sadel till min travare. Har provat en billy cook reiningsadel med full quarter bom tror han som har den sa något om stt det var en typ av sadel som den som vann någon större tävling fick sitt namn in punchat i... Nu undrar jag vilka sadlar som har liknande bom och brukar passa hästar som en billy cook ligger bra på?
Vill ha lite fler alternativ nämligen.

Sv: Billy cook bom...

Det beror på vad det är för Billy Cook.
Är det en av de Texas tillverkade (letade själv efter en sådan) ska det vara samma bom i vissa som det är i Long Horn Super Star Reiner. Även något annat.
Men det är jättesvårt att veta då det kan sitta vilken bom som helst i.

Tycker att det borde finnas ett register för sånt där! :-)

Sv: Billy cook bom...

Ja det är väldigt förvirrande. Har ju bara ridit engelskt förut och där är det ju ganska annorlunda och ett större utbud av begagnade sadlar till låga priser finns tillgängligt.

Liknande trådar

Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 863
Islandshäst Jag undrar precis det som rubriken anger: hur mycket utrymme har en ST Island för hästens manke? Jag har en töltande travare och skulle...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: Lella
·
Utrustning Jag har efter många om och men, provat vet inte hur många sadlar, haft sadelutprovare och testat ännu fler sadlar kommit fram till att...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: Liten
·
Western Snabb fråga... är det någon som vet om en Billy Cook Longhorn, full quarter, 20 cm mellan conchos, skulle kunna passa en fjording eller...
Svar
5
· Visningar
2 036
Senast: 4BarsRR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?