Begagnade barn/ungdomskläder

hoppsann

Trådstartare
Tacksam för hjälp. Vad betalar ni/tar ni för begagnade kläder? Eller gör man inte ens det nuförtiden? :o

Har ett berg med kläder som jag tänkte avyttra. Nu är de nytvättade och sorterade och jag tänkte lägga ut dom till försäljning. Men vad i hela fridens namn ska man begära? Vill inte ha fantasisummor. Har skänkt mycket till insamlingar efter hand.
Har sparat det som är kvar till en släkting men innan vi hann ses, har de blivit för små. Tycker de är för fina för att lägga i containern.

T.ex.
Felfri vinterjacka med tillhörande (oanvända) thermobyxor i strl. 164 150 kr?
Thermobyxor med hängslen 50 kr?
Dieseljeans 100 kr? 75kr?
Fina t-shirt (Billabong, O'Neill, ) 30 kr st?
Huvtröjor (t.ex. Blend, DC) 50 kr?
Nike fotbollskor, felfria, 100 kr?
DC skateskor fina på in och utsida 100kr?
Och så vidare.
Är det för dyrt?
Vad tycker ni är rimliga priser?
Ska man göra ett paket, eller sälja styckvis?
Hur gör ni?
Tacksam för alla svar :heart
 
Vi ger bort våra saker, antingen till bekanta eller stadsmissionen. Tänker som så att det går lite runt, vi får ibland och ibland ger vi, inte nödvändigtvis mellan samma personer.

Däremot köper vi ibland och då vill man inte betala för mycket. Det finns många erbjudanden i butiker nu och då om nya kläder till skapligt pris. Några av dina kläder skulle jag lugnt köpa, tex termostället.
 
Tacksam för hjälp. Vad betalar ni/tar ni för begagnade kläder? Eller gör man inte ens det nuförtiden? :o

Har ett berg med kläder som jag tänkte avyttra. Nu är de nytvättade och sorterade och jag tänkte lägga ut dom till försäljning. Men vad i hela fridens namn ska man begära? Vill inte ha fantasisummor. Har skänkt mycket till insamlingar efter hand.
Har sparat det som är kvar till en släkting men innan vi hann ses, har de blivit för små. Tycker de är för fina för att lägga i containern.

T.ex.
Felfri vinterjacka med tillhörande (oanvända) thermobyxor i strl. 164 150 kr?
Thermobyxor med hängslen 50 kr?
Dieseljeans 100 kr? 75kr?
Fina t-shirt (Billabong, O'Neill, ) 30 kr st?
Huvtröjor (t.ex. Blend, DC) 50 kr?
Nike fotbollskor, felfria, 100 kr?
DC skateskor fina på in och utsida 100kr?
Och så vidare.
Är det för dyrt?
Vad tycker ni är rimliga priser?
Ska man göra ett paket, eller sälja styckvis?
Hur gör ni?
Tacksam för alla svar :heart

För mig skiljer det lite beroende på storlek, i bebisstorlek har jag köpt (och sålt) paket a la ”allt som behövs i strl x”. I större storlekar (upp till 140) har jag köpt en del paket av typen ”en kasse byxor” - där vill jag inte ha ”allt” men skulle inte heller orka skaffa plagg ett och ett, undantaget ytterkläder. Köper/säljer man dyrare kläder kan jag Dick förstå om man gör det med enstaka plagg.
 
Vi ger bort våra saker, antingen till bekanta eller stadsmissionen. Tänker som så att det går lite runt, vi får ibland och ibland ger vi, inte nödvändigtvis mellan samma personer.

Däremot köper vi ibland och då vill man inte betala för mycket. Det finns många erbjudanden i butiker nu och då om nya kläder till skapligt pris. Några av dina kläder skulle jag lugnt köpa, tex termostället.

Jag tycker också det är jättebra när saker kan få gå runt, antingen det nu skänks eller säls förmånligt!
 
Vi ger bort våra saker, antingen till bekanta eller stadsmissionen. Tänker som så att det går lite runt, vi får ibland och ibland ger vi, inte nödvändigtvis mellan samma personer.

Däremot köper vi ibland och då vill man inte betala för mycket. Det finns många erbjudanden i butiker nu och då om nya kläder till skapligt pris. Några av dina kläder skulle jag lugnt köpa, tex termostället.
Tack så jättemycket! Då ska jag börja fota.
 
Vi ger bort till vänner. Tar inget betalt om det inte är märkes-ytterkläder. Om ens då förresten?
Har sålt lite på tradera o så men det är mest bökigt.
 
För mig skiljer det lite beroende på storlek, i bebisstorlek har jag köpt (och sålt) paket a la ”allt som behövs i strl x”. I större storlekar (upp till 140) har jag köpt en del paket av typen ”en kasse byxor” - där vill jag inte ha ”allt” men skulle inte heller orka skaffa plagg ett och ett, undantaget ytterkläder. Köper/säljer man dyrare kläder kan jag Dick förstå om man gör det med enstaka plagg.
Du har rätt, det får bli paket! Har gett bort massor, men nu är ungarna i "fel" ålder.
Minsta storleken jag har är 146 och största M. Får bli efter storlek och sportkläderna för sig.
Tack!
 
Vi ger bort till vänner. Tar inget betalt om det inte är märkes-ytterkläder. Om ens då förresten?
Har sålt lite på tradera o så men det är mest bökigt.
Har också det. Men den person som fick senaste laddningen har glatt sålt kläderna vidare, till vad jag tycker, överpriser.
Då kan jag hellre sälja billigt själv. :o
 
Njaaa i de grupperna vill folk inte betala nått upplever jag. Då ger jag hellre bort kläderna till en kompis.

Det kan säkert skilja mellan olika grupper! :)

Sedan gäller det ju att ha behövande barn i närheten om man ska kunna skänka. Jag var bland de första i bekantskapskretsen som skaffade barn och då var det ju lätt när det sedan fylldes på med bebisar, nu åtta år senare så är påfyllningstakten lägre och folk har redan kläder från sina egna äldre barn :). Då tar jag hellre de hundralappar som ett klädpaket ändå inbringar och gläds åt att kläderna får leva vidare på den vägen istället!
 
Tack för hjälpen. Alla barn/ungdomskläder är borta!
Jag lade upp på FB, efter tips här, tänkte lägga ut på Blocket om det inte såldes.

Jag var nog i billigaste laget, det blev rätt tjurigt i kommentarsfälten på FB. Det skulle köas och budgivas, vilket jag nog inte hade räknat med. Kände att jag inte kunde gå med på budgivning när jag inte skrivit det från början?
Det hade budgivarna inga problem med, men jag höll kvar vid först intresserad, oavsett om det var pm eller under varorna, fick första tjing och en dag på sig att komma och hämta.
De som fick kläderna var i alla fall jättenöjda.
Härligt tomt i förråden nu!
Man kanske ska ta en titt på allt Lego, cyklar, pulkor? :D
 
Tack för hjälpen. Alla barn/ungdomskläder är borta!
Jag lade upp på FB, efter tips här, tänkte lägga ut på Blocket om det inte såldes.

Jag var nog i billigaste laget, det blev rätt tjurigt i kommentarsfälten på FB. Det skulle köas och budgivas, vilket jag nog inte hade räknat med. Kände att jag inte kunde gå med på budgivning när jag inte skrivit det från början?
Det hade budgivarna inga problem med, men jag höll kvar vid först intresserad, oavsett om det var pm eller under varorna, fick första tjing och en dag på sig att komma och hämta.
De som fick kläderna var i alla fall jättenöjda.
Härligt tomt i förråden nu!
Man kanske ska ta en titt på allt Lego, cyklar, pulkor? :D

Det är inte helt lätt att veta vad som är rätt säljetikett! Eller köpetikett, för den delen - jag har upplevt att rätt många trycker på ”jag är intresserad”/”finns varan kvar” och sedan inte lämnar någon respons på svaret, då blir man överhoppad som köpare av mig :p

Låter i alla fall jätteskönt att ha fått lite luft i förrådet och med potential för ännu mer efter skrymmande leksaker!
 
Det är inte helt lätt att veta vad som är rätt säljetikett! Eller köpetikett, för den delen - jag har upplevt att rätt många trycker på ”jag är intresserad”/”finns varan kvar” och sedan inte lämnar någon respons på svaret, då blir man överhoppad som köpare av mig :p

Låter i alla fall jätteskönt att ha fått lite luft i förrådet och med potential för ännu mer efter skrymmande leksaker!
Nej jättesvårt! Det gick ju lite snabbare än jag trodde, förmodligen för att det var lönehelg eller något?
Och inte helt lätt att vara "rättvis" med alla meddelandefunktioner som finns. Men lyckligtvis står det ju klockslag på allt.
Nu hamnade ju det i alla fall hos rätt personer som var jätteglada. :)
Så jag får tacka för tipset!

Ja, jättehärligt att få luft! Blir nog mer röj i skåpen! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp