Bakskygg häst på tävling

Frida.aberg

Trådstartare
Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han får han panik och flyger iväg som att han är otroligt bakskygg. Har även röd rosett på honom min inget som hjälper. Detta händer endast på tävling och vet inte hur jag ska göra nu då det har blivit såhär från ingenstans. Innan kunde han va superlugn och fin på tävling och har tävlat en del, han har ej ont och detta beteende kommer fram på framridningen/framhoppningen. Han är sex år, kan det vara att han testar mig för att slippa jobbet då jag endast haft honom ett halvår eller är det ett problem som går att träna bort?
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 648
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 970
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 670
Senast: yamyam
·
Hästhantering Hej! Jag behöver er hjälp med ett problem som har uppstått från ingenstans. Jag rider en häst till försäljning som helt plötsligt har...
Svar
11
· Visningar
3 100
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp