Cherarriduracell
Trådstartare
Börjar inse att jag måste uppgradera mitt nuvarande släp och tänkte passa på att ta ny behörighet på körkort på en gång. Bilen jag har, får dra 2000 som mest oavsett b96/BE och högsta totalvikt på b96 2090. Då jag främst vill uppgradera pga åkkomfort är jag inne på släp där hästen åker baklänges eller diagonalt. Baklänges är väl nästan "bäst" utifrån komfort men diagonalt tilltalar eftersom det saknar bommar att klättra över för åkovana hästar. Vill ha så hög lastvikt som möjligt men minst 800-900kg ungefär då jag behöver kunna köra åtminstone ett rejält kallblod med marginalerna på min sida.
Vilka släp ska jag kolla efter? Vilka har ni erfarenhet av? Har hittat equi Trek space treka M (men blir inte så hög lastvikt med totalvikt 2000) ume b50 och cheval liberte duomax. Vad finns det mer? Letar gärna på begagnatmarknaden också.
Vilka släp ska jag kolla efter? Vilka har ni erfarenhet av? Har hittat equi Trek space treka M (men blir inte så hög lastvikt med totalvikt 2000) ume b50 och cheval liberte duomax. Vad finns det mer? Letar gärna på begagnatmarknaden också.