Bajsfläckar!

cambodia

Trådstartare
Hädanefter får lilleman bara bajsfärgade kläder :meh:

Nej, men skämt åsido, vad gör man åt dessa bajsfläckar?!
Har nyss tvättat en maskin och inte har det gått bort trots förtvätt med Vanish. Fina, nya, ljusa kläder. Knappt använda... bajsfläckar!
Lilleman har en förmåga att bajsa mycket när han väl gör det, det är som sås och rinner ut antingen vid låren eller uppåt på ryggen. Och detta alltså direkt, vi låter självklart inte honom ligga med bajset. Kan inte se hur en blöja ska kunna stoppa detta fenomen heller, eller finns det de som är bättre än andra? Vi använder Libero touch, de sitter bra tycker vi!

Hjälp! Eller är det såhär det ska vara? Lilleman är strax 10 veckor för övrigt.

Jag har hört flera med samma problem, vet att @Madde_padde blötlägger direkt och låter ligga blött tills det är daga för tvättmaskin, visst va det så?
Själv har jag inte problemet. Eller jo lilleman får bajs på sina kläder, men jag lägger i tvättkorgen och tvättar när jag har full tvätt med svanenmärkt tvättmedel på vanligt program, inget sköljmedel. Finns någon pytteliten bajsfläck kvar på något plagg, men tror inte man ser den om man inte vet att fläcken finns!

Jag känner igen fenomenet :D Vår son bajsade ofta och läckte alltid! Han gick under smeknamnet bajsungen...

Vi löste det med Galltvål! Det bästa som finns.. Blötlägga direkt, med ljunmet vatten och direkt på med galltvål och gnugga.. Sedan in i tvättmaskinen och använda vanish där..
Bara några enstaka fläckar vi inte lyckades med och det var de som man inte hann ta direkt, tex om man var hemifrån och de behövde ligga ett tag oxh man glömde bort de till dagen efter. Men oftast gick se också bort..

Har nyss tvättat en maskin och inte har det gått bort trots förtvätt med Vanish. Fina, nya, ljusa kläder. Knappt använda... bajsfläckar!
Lilleman har en förmåga att bajsa mycket när han väl gör det, det är som sås och rinner ut antingen vid låren eller uppåt på ryggen. Och detta alltså direkt, vi låter självklart inte honom ligga med bajset. Kan inte se hur en blöja ska kunna stoppa detta fenomen heller, eller finns det de som är bättre än andra? Vi använder Libero touch, de sitter bra tycker vi!

Det som funkade bäst för oss under bajsfestperioden var att skölja av det värsta bajset, sedan gnugga in yes diskmedel på fläckarna och låt det ligga tills nästa tvättmaskin skulle köras någon dag senare. Funkar nästan alltid, även mot röda matfläckar som det mest blir nu för tiden.

Jag har på Vanish direkt och sen handtvätt eller direkt in i tvättmaskinen. Fläckarna försvinner alltid.

Solen är magisk på såna fläckar :up:

Fungerar även klockrent när det börjas med mat och man för sent inser att vita/ljusa kläder i kombination med typ köttfärssås/lasagne eller liknande inte var ens skarpaste drag:laugh:

Jasså, är de bättre? Får kika på det! Babypottning tror jag inte vi vill prova, men är inte helt påläst på det heller iof!
Våga prova! Det går att lägga sig på precis vilken nivå man vill. Bara att börja upptäcka när bajs är på gång kommer ni säkert upptäcka är lättare än ni tror. Varje fångad bajs är en sparad blöja :-)

Tygblöjorna är helt suveräna. Hade engångs till första och "halva" andra barnet innan jag upptäckte tygblöjor. Inga läckor med tygisarna alls. Med trean körde vi bara tyg (och EC då).

Jag känner igen fenomenet :D Vår son bajsade ofta och läckte alltid! Han gick under smeknamnet bajsungen...

Vi löste det med Galltvål! Det bästa som finns.. Blötlägga direkt, med ljunmet vatten och direkt på med galltvål och gnugga.. Sedan in i tvättmaskinen och använda vanish där..
Bara några enstaka fläckar vi inte lyckades med och det var de som man inte hann ta direkt, tex om man var hemifrån och de behövde ligga ett tag oxh man glömde bort de till dagen efter. Men oftast gick se också bort..

Håller med om galltvålen! Bästa!

Jasså, är de bättre? Får kika på det! Babypottning tror jag inte vi vill prova, men är inte helt påläst på det heller iof!
Vi pottar också.. Men på en väldigt, vad ska man säga, sporadisk basis :) Vi fångar mest bajs, men oh så skönt att slippa kladdet att byta bajsblöja ;)
Kan verkligen rekommendera att testa det också :)

Men som sagt, prova solen för fläckarna.. Jag trodde inte det var möjligt, så var tvungen att testa att låta storebror äta köttfärssås i vit tröja när han precis börjat äta själv.. Efter tvätt var den rosa, men efter typ bara 30 min i solen var det som det aldrig häntO_o:D

Men som sagt, prova solen för fläckarna.. Jag trodde inte det var möjligt, så var tvungen att testa att låta storebror äta köttfärssås i vit tröja när han precis börjat äta själv.. Efter tvätt var den rosa, men efter typ bara 30 min i solen var det som det aldrig häntO_o:D

O_o - min min också, men det ska testas!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka