Bajsa i låda+smakisar!!

fettso

Trådstartare
:DDom små har hunnit bli 4 veckor + 1 dag gamla och har börjat få smakisar.
Det jag har gett nu under 3 dagar är mjölkersättning på ett litet platt fat och även majsvälling på ett annat separat fat.
Provade även fil men det rörde dom inte alls.
Endast en kattunge har börjat smaka på det, har försökt med dom andra men dom är inte intresserade.
Kommer intresset så småningom när mammans mjölk tryter eller??

Har även ställt ut en liten väldigt låg kattlåda med sand i, men det enda dom gör är att smaka på sanden:rofl:
Men dom gör iaf inget på golvet.
Hur ska man gå tillväga??

Sv: Bajsa i låda+smakisar!!

Låt saken ha sin naturliga gång. Kattungarna fixar detta själva. Har aldrig typ tränat kattungar på låda, dom hittar dit själv. Visst, dom leker och härjar och står i från början..sanden är ju faktiskt kul. Men tids nog så gör dom det dom ska. Smakportioner har jag aldrig sysslat med. det har föllit sig naturligt att dom provsmakat mamans mat. Sen har det gått av bara farten.

Vid ca 4 veckors ålder, brukar jag lägga lite mat på egen tallrik till dem. Men den här kullen har vart sen med att äta och den ena kattungen har fortfarande inte börjat äta än. Men dem andra Står i maten och käkar för fullt. Mina små sötizar är 6 veckor på fredag!

Tänk bara på att inte ha klumpbildande sand om dom äter av det, kan sluta riktigt illa...

Mitt charmtroll till monsterkattunge är ca 9 veckor nu och äter nästan bara mammans mat.
Den bajsar och kissar i duschen :grin: en bit från lådan, men jag är iaf glad att den hittat rätt rum att vara i. Förhoppningvis lär den sig snart rätt plats...

Liknande trådar

Katthälsa Vi har problem med var katt, han har valt ut vart arbetsrum som hans toalett, han kissar/bajsar även i tvättstugan om vi glömt dörren...
Svar
14
· Visningar
3 902
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama