avslag.. hur länge.. kan nått ha hänt för mig...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Hur länge ska man blöda??
I slutet av förra veckan klarade jag mig med ett trosskydd och det var jättelite även i det... så tre veckor då hade det gått.

Men så plötsligt började jag blöda igen igår.
Blir lite orolig för jag var med och lyfte vår soffa i söndagskväll, inte långt, bara över bordet liksom så den bytte plats och sedan tillbaka till sin gamla plats...
OM något har hänt, vad kan ha hänt, eller kan man plötsligt börja blöda igen??
Har inte ont eller så, bara att det blöder mer igen...
 
Sv: avslag.. hur länge.. kan nått ha hänt för mig...?

Det är ju ett sår som ska läka så det är väl inte helt omöjligt att det gick upp litegrann när du tog i. Men om det känns otäckt så ring MVC och fråga.
 
Sv: avslag.. hur länge.. kan nått ha hänt för mig...?

Ja, man ska ta det rätt lugnt med lyft o så efter förlossningen, tar man i för mycket så ökar avslaget, det är inget farligt, om det inte skulle komma en störtblödning eller så. Man kan ha avslag i 8 veckor! (vilket jag naturligtvis var tvungen att ha, båda gångerna:mad: )
 
Sv: avslag.. hur länge.. kan nått ha hänt för mig...?

Jag höll på i 6 veckor. Ibland var det mer ibland mindre (mer när man just ammat).
 
Sv: avslag.. hur länge.. kan nått ha hänt för mig...?

för mig som inte har några barn :crazy: Vad är avslag :confused:
 
Sv: avslag.. hur länge.. kan nått ha hänt för mig...?

Avslag kallas det blod som kommer efter förlossningen. Det blir ju ett sår när fostret släpper från livmodern och blodet från detta sår kallas avslag. Det är som mens ungefär, fast mycket mer i början och så håller det ju på längre.
 
Sv: avslag.. hur länge.. kan nått ha hänt för mig...?

zask skrev:
för mig som inte har några barn :crazy: Vad är avslag :confused:
I praktiken, sårvätska från livmodern... Det är ett sår där moderkakan satt fast som ska läkas ihop.

Tokmaja, med elin hade jag avslag ända upp till tio veckor....:( Med Fredrik var det över på lite drygt sex..
Det kan även vara mensen som har kommit tillbaka redan...:crazy: Men ring bm och prata med henne!
 
Sv: avslag.. hur länge.. kan nått ha hänt för mig...?

Till er båda:

Tack :bow: :bow:
inte visste jag att det heter så men alltid lär man sig något nytt :)
 
Sv: avslag.. hur länge.. kan nått ha hänt för mig...?

Det kan, precis som Snurrfian skrev ovan, vara mensen som är tillbaka igen. :eek:
Jag har fått tillbaka mensen efter typ 6-7 veckor efter alla tre barnen...
 
Sv: avslag.. hur länge.. kan nått ha hänt för mig...?

jag fick mensen tillbaka snabbt sist och hade avslag länge, men inte såhär så att det nästan slutade och sen började...
Men inte kan väl mensen vara tillbaka inte ens fyra veckor efter förlossningen? (4 v på fredag..)

Tycker att det verkar som att jättemånga får tillbaka mensen snabbt efter förlossningen, trots helamning, är det vanligare än man tror, är det bara några lyckliga få som får vara mensfria länge??!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: SaraXX
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 818
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 764
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 628
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp