Avmaskning.

Sv: Avmaskning.

Det beror helt på situationen. Kattungar som är innekatter och som härstammar från innekatter behöver i regel inte avmaskas. Man kan skicka in träckprov vid lite olika tillfällen istället. Eventuellt kan uppfödaren avmaska kattungarna och deras mamma innan kattungarna blivit 21 dagar gamla, det ska räcka.

Handlar det om utekatter eller iaf kattungar efter utekatter behöver man avmaska med lite andra rutiner. Kanske inte var tredje vecka som en del tillverkare hävdar men iaf innan 21 dagars ålder och före vaccinationerna.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
553
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
499
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
898
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama