Avmaska under pågående penicillinkur

lva

Trådstartare
Undrar om någon vet ifall det finns något hinder för att avmaska medan man håller på att spruta sin häst med penicillin? Hade tänkt avmaska ikväll, för att kunna släppa hästarna på gräs till helgen, men vet inte om det finns några hinder för att göra det medan jag håller på att ge en av dem en kur penicillin. Återstår fyra injektioner. Tänkte maska av med Ivomec. Tyvärr är veterinären som skrivit ut penicillinet svår att nå, så jag har inte fått något svar därifrån. Någon som vet?

Sv: Avmaska under pågående penicillinkur

Fick tag på vet. till slut. Tyckte absolut att penicillinkuren skulle klaras av först och sen maska av, så så får det bli.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: Habina
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 350
Senast: krambanan
·
Hästvård Jag som precis började andas ut då hästen varken fallit död ner i allergichock eller fått en prokainchock hittade istället idag en stor...
2
Svar
39
· Visningar
10 451
Senast: Kirre
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka