Stoet har fått artros i knäled i ett framben, yttre trauma så ingenting som skall vara ärftligt men det känns ju som ett vågspel huruvida benet kommer fixa den ökade vikten som ju en dräktighet för med sig. Hon rids inte utan går endast som avelssto, man märker ingenting på henne utan hon rör sig obehindrat i hage i alla gångarter och inga problem att lägga sig/resa sig eller dylikt. Det enda man märker är stelhet när man ska böja benet för kratsning/verkning. Hur ska jag tänka? Blir inte klok på mina funderingar fram och tillbaka. Veterinären har undersökt henne givetvis, enligt hen så är det ingen som kan säga om det kommer gå bra i 2 månader eller 7 år till liksom så har inget att "luta mig emot" där. Det är ett fint sto med stam, prestation och som nedärver ett fantastiskt psyke så visst skulle jag önska fler avkommor men hon ska ju såklart aldrig behöva lida.
Åh, så kluven.. Någon med egna erfarenheter? Jag har för lite kött på benen angående artros för att känna mig säker i ett beslut.
Åh, så kluven.. Någon med egna erfarenheter? Jag har för lite kött på benen angående artros för att känna mig säker i ett beslut.