Werze
Trådstartare
Måste rådfråga er på Bukefalos. Jag har fastnat för en liten ohanterad 3,5-åring som är insutten men inte inriden. Jag hade tänkt att ta hem henne, hantera henne lite och sedan låta ett inridningsstall ta hand om själva inridningen eftersom jag inte anser mig tillräckligt duktig. Det skulle vara min första unghäst. Jag har fått ta bort min 12-åriga valack p g a svår strålbenshälta och något så hemskt vill jag aldrig mer vara med om. Det är dessutom en gammal dröm att få prägla sin egen unghäst och liksom följa utvecklingen. Men, mitt stora Aber. Min omgivning verkar helt oförstående till denna längtan och tycker att jag borde köpa något mer färdigt att rida på, kanske en äldre häst. Min ekonomi är något begränsad just nu då jag dessutom köpt ett föl att ha för framtiden, något som jag gjorde när min häst visade sig ha en kronisk sjukdom som långsamt skulle bli sämre. Nu visade det sig att han blev snabbt dålig, och på en sommar gick han från full kondition och ohalt till stapplandes i skritt och utdömning.
Så i min sorg efter honom tok-kollade jag hästannonser och hittade den här lilla damen som verkligen talar till mitt hjärta. Men är jag en galen drömmare eller...jag är en hyfsad ryttare och inte rädd av mig. Det känns som att jag skulle klara av en unghäst, men vad vet jag?
Kan inte ni andra berätta era historier, erfarenheter? Vad tycker ni?
Så i min sorg efter honom tok-kollade jag hästannonser och hittade den här lilla damen som verkligen talar till mitt hjärta. Men är jag en galen drömmare eller...jag är en hyfsad ryttare och inte rädd av mig. Det känns som att jag skulle klara av en unghäst, men vad vet jag?
Kan inte ni andra berätta era historier, erfarenheter? Vad tycker ni?