Milosari
Trådstartare
Jag har kört lite för mycket tungapportering med lillen och sabbat den vanliga apporten. Han griper direkt men tempot in är för dåligt. Tänkte att det blir lätt fixat och drog upp en boll efter gripandet men se det gick inte alls. Engagemanget är på topp MEN han är avvaktande/visar lite vallbeteende och kollar om bollen kommer upp eller ej dvs tempot in är ännu sämre. Jag behöver fixa det här på en månad och jag kan inte vända och springa eller bli allt för aktiv själv (stor mage i vägen).
Vad är mest effektivt enligt er erfarenhet? Hjärntvättning med boll på varje gripande eller köra jättemycket belönade ingångar och hoppas att han får bråttom att komma dit? Det är en tänkande hund ska tilläggas, det går att gasa på precis hur mycket som helst utan att han tappar huvudet. Han lägger också ner verksamheten rätt snabbt om kravställningen blir för hög, det måste vara roligt!
Vad är mest effektivt enligt er erfarenhet? Hjärntvättning med boll på varje gripande eller köra jättemycket belönade ingångar och hoppas att han får bråttom att komma dit? Det är en tänkande hund ska tilläggas, det går att gasa på precis hur mycket som helst utan att han tappar huvudet. Han lägger också ner verksamheten rätt snabbt om kravställningen blir för hög, det måste vara roligt!