R
Raderad medlem 6459
Varför är det helt plötsligt okej? Är väl noll idé att banna folk då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju ingen nyhet att folk skaffar flera nick, även när de bannats?Varför är det helt plötsligt okej? Är väl noll idé att banna folk då?
Det är ju ingen nyhet att folk skaffar flera nick, även när de bannats?
Ingen aning, samma nick egentligen om det är den jag tror du menar. Anmäla till moderator?Men så extremt tydligt? Vad är då poängen.
Nej men jag har alltid förutsatt att även det nya nicket blir bannat när moderatorerna upptäcker det. För varför annars ens anstränga sig med att banna någon?Det är ju ingen nyhet att folk skaffar flera nick, även när de bannats?
Redan gjort men inget händer.Anmäla till moderator?
Ingenstans, bara att en del sysslat med det i många år utan att frågan uppstått tidigare vad jag känner till så både @Gunnar och moderatorerna borde ju känna till problemet men det kan ju vara bra att det uppmärksammas.Nej men jag har alltid förutsatt att även det nya nicket blir bannat när moderatorerna upptäcker det. För varför annars ens anstränga sig med att banna någon?
Var har jag skrivit att det är en ny företeelse?
Där ser man! Då gissar jag att så sker även i det här fallet då .Jag fick tillsägelse att hålla mig borta när mitt ordianarie nick blev bannat.
Tror man valt bort det ifall att två bukefalister bor tillsammans. Eller nåt sånt.IP-banning istället för nick-banning? Jag kommer ihåg att vi IP-bannade på ett forum jag var moderator/admin på, gick även att söka på IP-numret och se vilka andra användare som fanns på det.
Inte alla har fasta IP adresser. I flerfamiljshus kan man få hoppande adresser.IP-banning istället för nick-banning? Jag kommer ihåg att vi IP-bannade på ett forum jag var moderator/admin på, gick även att söka på IP-numret och se vilka andra användare som fanns på det.
Jag har både rapporterat nicket och ett par inlägg, bra att fler gjort det så det händer något. Vi får ge @sniffredil en eloge.Även jag rapporterar in nicket nu. Syns ju på lång väg vem det är.
ÄNTLIGEN får jag en eloge på Buke . Även om det var mitt onda alter ego .Vi får ge @sniffredil en eloge.
Varför har det inte skett än då?Detta är ett inte ett helt enkelt ämne.
Men räkna med att är man bannad och skapar ett nytt användarnamn så bannas man snart igen, framförallt om man beter sig på samma sätt.
Han är bannad nu.Varför har det inte skett än då?
Jag har också rapporterat...Jag har både rapporterat nicket och ett par inlägg, bra att fler gjort det så det händer något. Vi får ge @sniffredil en eloge.
Är det bara du som kan banna eller kan alla moderatorer göra der?Detta är ett inte ett helt enkelt ämne.
Men räkna med att är man bannad och skapar ett nytt användarnamn så bannas man snart igen, framförallt om man beter sig på samma sätt.