Jag har en valp på 14 veckor som råkade ut för ändtarms prolapse. Hon "krystade" ut tarmen i samband med när hon försökte bajsa. Det blev akut operation & min lilla stjärna överlevde mot alla odds & mår super idag förutom att hon är hård i magen. Nån som vart med om liknande? Nu till min fråga. Då veterinären inte vet varför det hände är både han & jag väldigt försiktig med maten. Hon får royal canins gastro intestrial men är ändå konstant hård i magen, hon får även lactulos men har svårt att bajsa.Grejen är att hon ff är "hård" i magen samt att hon kliar sig en massa & mjällar vilket jag tror är fodret för det började i samband med nya maten. Får väl en massa aja baja nu men anser rc är ett sk "skit" foder. Hon är en rottweiler och undrar om nån har tips på mat som är lätt smält för min valp? Vågar inte prova mig fram då rc ändå "funkar" även om den inte "funkar" om ni förstår hur jag menar. Veterinären kunde inte ge några specifika svar på annat foder än rc men tänker att det borde finnas andra "magfoder" för hundar?. Har aldrig tidigare haft problem med någon av min hundar & dom har ätit halla elr canami, testat rc på alla men inte haft än idag en hund som mått bra av det fodret så känner mig skeptisk då min valp inte känns bli "bättre" av maten & bajsar minst 10ggr dag, kliar sig & är hård i magen...veterinären säger att allt annat är normalt efter en massa återbesök, han vet inte varför hon ff är så hård i magen. Känns som en djungel med fodret & törs verkligen inte "chansa" på vad som helst. Kosta vad det kosta vill men tips tas gärna emot på bra & skonsam mat åt våran lill skrutt.